Thursday, April 30, 2009

lelaki idaman...pendapat rakan22


Lelaki idaman saya adalah…
Seorang lelaki yang beriman…
Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah…
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam…
Yang sentiasa haus dengan ilmu…
Yang sentiasa dahaga akan pahala…
Yang solatnya adalah maruah dirinya…
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menjaga tuturkatanya…
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya…
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya…
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang…
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menghormati ibunya…
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga…
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam…
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan…Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat


LELAKI IDAMAN KU!!!!

..AHMAD ZAKI BIN ABD RAZAK..

cinta..ku cintaii dia..

Hanya pada mu
Ku serahkan segalanya
Kau bertakhta di nurani
Anggun cinta mu abadi
Hanya pada mu
Pertama dan yang terakhir
Pohon cinta ku merendang
Disirami kasih suci

( korus )
Jiwa ku dipalu gemersik tak terkira
Hampir ku terlena dalam belaian mu
Cinta mu selembut sutera menjadi saksi kasih ku
Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai
Sekelumit cinta sekurun kerinduan
Ku rempuhi ranjau duka
Membara sehangat api
Terhapus sepi di hati ku
Seulas bibir mu kelu tidak berkata
Namun ada sesuatu
Nurbisa dari mata mu
Terpancar cinta yang sejati
Awan yang berarak saujana membiru
Cerahlah wajah mu di rimba sendu ku
Menjadi hamparan cinta suci

adik-adikku yg paling best




gambar ni ku ambk sepanjang di um...tq faiz,ya,lan,din,faden,miza,bing..kamu mmg adik22 ku yg sgt baik n best sgt22...

keje oh keje


keje oh keje...hua..hua..pening ku memikirkanya..roomate22 ku ni dok sebokan hal keja..ye la risau kan lg beberapa hari nak abis belajar n keje x tau lg kat mana....

MRCB mmg syrkt yg gah...ku mmg punyai impian tok joint syrkt ni...bkn pa ku tau syrkt ni mmg byk pojek..lagi22 pojek JOHORBAHRU SENTRAL...lau dpt joint bestnye n sgala yg ku belajar di RPPP UM ni akan dpt ku aplikasikan ...bestnye...

seharian yang memenatkan

huh..huh..penat sgt ari ni...seharian keluar..pg22 lg dh siap22 p PPDkl...pastu manis hati p hentian duta tok mkn gah ari...blik jak p KL Sentral...p one stop center PTPTN (tgok utang)...bab utang ni la yg x best..nasib manis hati guna wit ptptn 2 sem jak...so x l byk sgt nak bayar...tp pe pe hal pn kena bayar..ya la kn duit yg dh dpt tu dh dgunakn tok mkn, pakai, tambang, study dlll.nanti x berkat lak...jadi darah daging...
bab duit n keberkatan ni manishati amat titik beratkan..ya la stp apa yg kt mkn akan jd darah daging..punca dr mana kt dpt akan dhisab dkemudian hari...lg pn lau dh jd darah daging..anak22 yg bakal manishati lahirkn (pas nikah gn mrahmad) dtakuti akan menjadi manusia yg x bguna..takot lak...t dia jadi bohsia ke, bojan ke, penyamun ke, dll yg buruk la...takot lak anak tu mempunyai keperibadian yang buruk..

pas p ptptn ku p celcom centre lak...bkn pa p terminate line..pas ni manishati dh x guna no 0167473086 lg..ku guna no...0193759070...ha..ha...pada kwn22 ni no baru k..harap maklum..

Wednesday, April 29, 2009

JGN MARAH YA KWN22

KWN22 n pelawat blogku...jgn marah ya..krn blog ni masih dalam percubaan..so mmg byk kisah idupku akan ku paparkan....x pa kn..biar kamu lebih mengenali driku ini..

zaman kanak-kanak ku

zaman kanak-kanak ku...
abah adalah bapa yang sangat penyanyang..di waktu kecil, masih ku ingat hingga kini abah telah memandiakan ku. masa mandi tu abah akan berus kaki n tangan ku pakai berus sabut..adoiii sakitnya..tp ku rasa baik juga sbb ilang daki-daki n sekarang kaki dan tanganku bersih n gebu,,,ha,,ha..lepas mandi abah akan sikatkan rambut sambil mencekak pipiku...selepas itu akan dipakaikan bedak bercapuk-capuk...abah akan kata "comel anak abah"...kenangan bersama abah sewaktu kecil...tp bila dh besar..dh x rapat..nak manja22 mcm dulu pn dh malu..maklumlah dh besar..2 thn lg dh jd isteri orang dh..

zoom in RTM



Gambar ni diambil semasa rehearsal zoom in kat RTM.. time ni kami ikot teman dr ASK(akedemi seni kebangsaan)..dia adalah salah satu ahli kump koir azami..best sangat..kami dpt kenal niki,izuan filus n hazami secara dekat...
hazami sangat baik n friendly.. x sombong langsung...suara ori pn sedap..helen yup selaku instraktor muziknya...gambar gn hazami x dpt ambil..sbb dia x mau coz muka dia dh berminyak n x bermaya...sian kat dia...penat

pertama kali exam


ingat kenangan lama..pertama kali ku exam..ni la sahabat22 ku di UM utk thn 1...best kwn gn korang..mlm22 jak lepak bilik silah n enon..mkn buah ciku..p blik zie..mkn kueh n biskut raya...tp tu semua kenangan....kenangan terindah (persahabatan) x selalu kekal..ia luput akhirnya. kenapa???kesilapan kt...@ takdir??

kat gambar tu dr kiri-idah,zie,silah,manishati,wat,
bwh-mimie,izan,miza

MAAF N HALALKAN SGALANYA SEPANJANG PERSAHABATAN KT..thn 1..thn percubaan

mlm ke-2



mlm ni mlm kedua ku begitu bersemangat menulis n mengedit blog..bosanya, exam lambat lg..5.mei baru start...last paper dh..

insan tercyg lak exam..adoiii..x leh kacau dh..t dia marah..uuuhhhu



aq yg kebosanan....

seminar 'livable city'

bergambo bersama kwn22 yg PRESENt paktam n beri...tahniah anda telah menunjukkn prestasi yg bagus...ha..ha
ni la kwn2 pompuan ku yg sememangnya gila bergambo...ha..ha

seminar livible city ...penat sangat sbb byk masa, keja,tenaga dll tok siapkn pojek ni...siap bercakaran lagi...hu..huu...tp x pa la..byk pengalaman n pengajaran yg ku dpt n kenal perangai kwn22..

jamuan raya YB kat kluang

bergambo bersama presiden permasyor MAD NOR n rakan2 ku yg mmg gila bergambo


jamuan raya ni aq p atas ajakan kwn22 PERMASHUR (pesatuan mahasiswa johor) ...best p sana..kami blik ari..p mkn jak n jln2 kat pekan kluang...

AGM N JAMUAN RAYA

ALAMAK..dok nampak kepala ku la dek krn cahaya matahari

SAJA JAK AQ letak gambo KU,BERI N AIDA (junior thnn2) COZ BAJU KAMI SAMA COLOUR
GAMBAR PENSYARAH22 KU YG HADIR

AGM N JAMUN RAYA LAST KU D RPPP...

buka puasa vs PROPERT



Teringat kenangan progrem berbuka puasa rppp thn 3....paktam jd pengarah..ku jd bendahari jak...drp progrem ni la kami dpt abg n kak angkat..tq abg sani n kak ina (setiawangsa)...krn terlalu baik pd kami...dh lama x p umah akak n abg..bkn kami lupa,tp bz sket...kamu tetap dhati n dlm kenangn kami..
di bwh ni ku postkn gambo22 kenangn dulu22..

genting



video
video kat atas tu pdt mrk ttg pengalaman p genting..mmg best,,kami p msa sem 1 thn 3...

kami p 2 ari 1 mlm..mmg best n hapy...kwn22 bila nak p lg..

good bye UM


SEDIhnya...X LAMA Lg tamatlah gelaran ku sebagai mahasiswa di um ni....kejap jak dh nak abis...teringat lg kenangan masa first time daftar masuk...minggu haluan siswa (tq izan coz jd sahabat baikku)...pengalaman pertama ku jauh dr family, maklumlah ku x penah dok asrama..masa firsttime ku takot, x da semangat n sedih...tp pas tu..ok la..dh best dh..pas ni apa la aq nak wat eh..nak keje pe?jd pe?mcm mana la masa dpn..yg pasti aq kecewa n sedih gn nasibku..matlamat x dpt dicapai, impian x dpt digapai...tp ku tetep bersyukur ku akan gred gn kepujian walaupn x dpt firstclass...hu..huuu..

pengajaran bg ku:
1.jgn leka
2.jgn overconfident
3.x yah susahkn dri krn kwn sbb kwn x kn tlong kt pn lau kt susah
4. x yah wat baik dgt gn org
5.berkawan tp bkn bersaudara
6.kena pentingkn dri sket
7.hargai masa
8. x yah aktif22 wat keje lain..blaja patut dptgkn dulu
9.jgn wat keje last minute
10.rajin ulangkaji (mcm thn 1 dulu)
11. lau kuat bodek lecturer maka dpt byk A (menurut pdpt kwn22 n melalui kaedah pemerhatian yg dh kubuat)


byk lg pengajaran yg nak ku tulis...tp nanti la ku sambung lain kali...sbb ku nak tido sat...hii.hii

keseriusan menulis blog

pengumuman penting...sebenarnya ku baru ari ni start nak serius dlm penulisan blogku...
so lau ada salah n silap..maaf k...buat paktam, hasrul n matjang teruskn pejuangn anda menulis blong......
....

sejarah NAMA "manishati'


manishati.... ku saja jak letak nama tu...bg k nama tu byk nostalgiahnya...maklumlah org tcyg yg bg...masa memula hub kami terjalin..mr ahmad dia x tau nak letak nama ku kat hpone epe...nak letak syg,darling, rafatun, atau ape??...dia x pasti...so utk nampak unik n megekalkn ciri kemelayuan maka dia letak la..."manishati" kat hponenya...bg menggelarkan driku...




gambar kat atas ni time kami sek dulu..pom6..kat permas jaya, jb...time sek dulu kami la best couple...bkn pa dok bekepit jak..p sek sesama, blik sesama,rehat sesama..biasa la org baru bercintan,,,,ha,,ha,,
skrang....ok lg..still bersama.cuma jauh skit jak...tp kami tetep bahagia

family ku....


ni gambar kecygn ku...comel tak masa ku kecik22...dulu mak n ayah keje singapore.jd kami dok sana la..sbg pekerja halal tau,,bkn pendatang haram...hi..hii.jd kami kena p cop kat kastam setiap 2 minggu sekali. selalunya ma n abah akan bwk p tgok wayang kat jb...(lau x silap aq panggung komtar)....t abah ku asik kena temankn anaknya p tandas jak (aq x tahan dok lama22 kat tpt sejuk,jd mesti nak p tandas)....dlm gambar tu ada ayu jak..adik2 ku yg lain x da lg...sowi adah n alia ma n abah x plan lg nak ada kamu...ha..ha

jalan-jalan d bukit cinta



gambo ni di ambk time ptg22...saja2 jakbuang masa..so ajak la roomate2ku jalan22..ha..ha....

roomate last ku d um


tq yana, p-dah n ila..sbb jd roomateku yg trakhir d um ni...

tq sbb sabar n layan jak perangaiku...korang mmg best..